lördag 4 juli 2009

Shopingdag

Tanken med dagens äventyr i metropolen var att skaffa två nya däck och ett sidomarkeringsljus (lååångt ord;)) till Volvon och att sen fara till Jobbet och byta hjullager och fixa lite andra småsaker på den.
När vi kom in till stan så Släppte jag av Pellelilla som skulle en sväng på stan och for mot Däckladan, när jag kom fram dit så var det alldeles svart och på dörren stod det att de hade öppet måndag till fredag 07:00 - 17:00:(
Nåja, jag for till mekonomen för att köpa lyset, frågade dem om de hade däck hemma, vilket de naturligtvis inte hade, så jag for runt till ett par andra däckfirmor jag känner till, men det var stängt överallt...

För att trösta mig och fördriva tiden tills jag och Pilla skulle träffas så knallade jag in i en fiskebutik, där inne hittade jag tre drag som bara skrek åt mig att köpa dem, det var fler som skrek, men då skrek plånboken högre;D
Efter det for jag till fiket där jag skulle träffa min fästmö, tog en kaffe, en cola och en räkmacka, vi fikade och pratade en stund och så ville Pilla visa mig en kjol hon funderade på att köpa eftersom jag för en gångs skull var sugen på att gå en sväng på stan.
Vi knallade iväg och tittade på den och sen tyckte jag att vi kunde knalla upp på Dressman och titta om de hade något som passade mig. En lätt chockad Pilla gick med på det och vi gick upp, för att göra en mycket lång historia så slutade det med att jag kom ut därifrån med en jacka, en tröja och fyra par kallingar, det hade tidgare kostat 1494:- allt som allt, men idag gick det på 375:-!!!! 1119 spänn i rabatt!!!
För första gången i hela livet var Kekke helt nöjd med ett klädköp;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar