måndag 13 juli 2009

To blog or not to blog??

Nu är vi hos mamman och pappan i lilla huset och alla hundarna och mormorn och morfarn och såklart fina bror och svägerskan... Det är gött att "va himma".

I söndags var det ganska lugnt, vi hade just kommit och bror var hit och hälsade på och vi var till mormor och morfar och fikade två vändor, förmiddagsfika och eftermiddagsfika. Däremellan var vi hos Malin och hennes Lasse, som hade fin ny hatt på sig. Malin såg ut som vanligt, det tycker jag var bra.

På kvällen grillade vi vitlöksbiffar, vi var och handlade efter Malin och Lasse, det var riktigt svårt att komma på någonting, men det blev riktigt bra när vi hade funderat ett tag. Vitlöksbiffar, klyftpotatis och blomkålsmos till GI-pappa, grönsallad och obligatorisk tzatziki. Fruktansvärt gott och vi satte i oss mängder!

Dagen idag så har vi varit i Kristianstad, jag fick böcker och en jättefin klänning/tröja av mormor. Mamma och pappa skänker mig en hårklippning och en färgning, jag ser ut som en tok i håret just nu.

Kekke har fixat med min eu-moppe, den är ute för försäljning, så att säga. Dock har jag ett och annat att ta itu med på den avdelningen, men vi får väl se när det blir. Vi har i alla fall fått full koll på kickstart och liknande och det fungerar alldeles utmärkt nu igen. Det är en mysig moped, men just nu behöver den lite tlc för att bli som den en gång var. Dock verkar det än så länge enkelt nog...

Imorgon verkar bli en ganska lugn dag, jag ska laga middag bara, vad återstår att se, helt enkelt.

Kram gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar