måndag 3 augusti 2009

Hantverksfronten...

På min hantverksfront så händer det en hel del... Vilka projekt det är på gång!

Jag traderar dagligen hem fynd - pärlor, tråd, garn, och andra detaljer till mina smycken.

Vi var till Gottne på loppisen där, den är verkligen världens bästa. Jag fick 13 virknålar till priset av 26 kronor. Dessutom rånade jag dem på alla deras bambustickor, tre par för 9 kronor. Det fanns diverse garner också, lite dmc på docka och lite annat vitt, tunt virkgarn.

Min väska är nästan monterad, men jag tar det med ro eftersom jag inte har något foder ännu, det finns inget som jag gillat hittills och som passar till den galna färgkombination som det blev. Det blev ingen lugn havsväska som jag trodde och tänkte, utan snarare en galen hippieväska, eftersom jag fick lov att lägga till ett fuchsiafärgat garn för att få allting att räcka och bli snyggt. Dessutom har jag sex rutor kvar att sätta ihop och väskan känns lite felproportionerad med tre gånger tre rutor + två rutor lock. Jag måste tänka på saken.

Igår insåg jag att varorna mamma beställt skulle betalas i förväg och att jag inte hade gjort det... Jag har mailat och betalat och hoppas innerligt att varorna kommer snart.

Pärlvirkningen just nu är ett grön/vitt fyrapärlors halsband. Halsbanden kommer nog nästan uteslutande att bli med fyra pärlors mönsterrapport, eftersom de blir mycket slinkigare än de med fem eller sex pärlor i mönsterrapporten. Det passar bättre med hårdare till armband och mjukare till halsband tycker jag.

Ett projekt som ligger och gror i bakhuvudet är något jag såg på en tysk sida. Jag har en slags docka som man kan göra stickade tuber med, och de hade använt en sådan till att göra halsband av småpärlor och genomskinlig fiskelina. Det är min tanke att jag skall försöka mig på, men det kommer när allting annat har fallit på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar