torsdag 13 augusti 2009

Nåldyna

Goddag gott folk!

Nu har jag virkat ett ufo till svägerskans tillkommande bebbe, det ser riktigt roligt ut... och som kära sambon sa, don efter person.

När jag gjort klart ufot, som är en virkad boll, i grundformen, så insåg jag att jag visste hur mamma och de andra söta stickdamerna i södern gjorde sina blomnåldynor. Trodde jag... Vilken miss!

Jag gjorde min egen som en variant på drops boll, men med mindre raka varv så det blev en platt boll. Det betyder att jag fick en nåldyna som består av ett enda virkat stycke. Mammas verkar enligt hittat mönster hos Tantegal, bestå av två lappar som man virkar ihop. Min ser inte ut som en blomma, därav, utan som en... platt boll. Haha. Men, den är precis vad jag var ute efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar