söndag 9 augusti 2009

Trendsetter?

För ett antal år sedan kom cloetta ut med Plopp Lakrits, den var inte lätt att hitta eftersom den gjordes i en ganska begränsad upplaga. Det innebar att jag stannade på i stort sett varje inköpsställe mellan mitt dåvarande jobb och bostad, snart hade jag lärt mig vilka som hade denna delikatess som jag blev hårt beroende av.
I min bekantskapskrets sågs jag som lite tokig som kunde "äta den där sörjan" och jag var nog ganska ensam om att gilla den över huvud taget att döma av reaktinerna jag fick när jag frågade efter den.

Efter en i mina ögon allt för kort period försvann lakritsploppen och jag sörjde den djupt. Nu på senare tid har det dock dykt upp allt möjligt med lakrits i och det senaste som jag alldeles strax ska sätta tänderna i är Singoalla Lakrits.
Numera slipper man dock dumstruten när man gillar dylikt, tänk vad det kan ändra sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar