tisdag 4 augusti 2009

Nu kommer några bilder...

Här kommer några närbilder på mina pärlerier hittills... Jag är perfektionist, så jag ser en massa fel i dem, men de är ganska vackra ändå...



Grandma's Pink Passion
Rosametallic rocaillepärlor, ca 2 - 3 mm i diameter, vitt tunt garn och HÅRT virkat.
Låset (som inte syns) är ett silvrigt tunnlås, som passar jättefint till metallicen.



Frosty Fairy
Transparant pärla med vitt inre, transparanta blå pärlor med silvrigt inre.
Ojämna storlekar som ger lite effekt både på ytan och i virkningen.
Vitt, hårt garn, ger ett styvare armband.
Inget lås, rullas över handen och har fästs ihop med en nära på osynlig söm.


Twisted Minty Polka
Första halsbandet - en choker. Är inte klart, för det har inget lås ännu.
Grön transparant pärla med silvrigt inre, vit opac.
Mjukt vitt garn för att ge ett följsamt halsband.
Det är exakt lika stora pärlor, men det blir en synvilla som gör att de vita ser större ut.
Coolt!


Mitt armband i jämförelse med mina skapelser.
Halsbandet har fyra pärlors mönsterrapport och blir glesare, smalare och mer slinkigt.
Armbandet är av större pärlor och hårdare garn samt har då sex pärlors mönsterrapport.

1 kommentar: