torsdag 18 juni 2009

Äntligen dags!

Imorgon blir det minisemester! Äntligen tillbaka till Ammerån...

Jag hoppas på mitt livs första fisk, lite solsken och mycket mys! http://www.yr.no lovar soligt på lördag, efter att hela veckan ha förutspått typ ösregn. Den sidan skall vara den som har bäst prognoser, så vi sätter vår lit till det. Och, skulle det ösregna så längtar jag till det också, få elda i vedspisen och kura i stugan med en bra bok alldeles ensamma på vår lilla ö.

Min arma kropp värker, liksom min skalle efter en vecka på jobbet med ommöblering. Det har varit, låt oss säga, intressant. Mycket jobb rent fysiskt med att bära och släpa, och mycket jobb med 14 kollegor som nästan alla har starka viljor som gärna vill få råda. Det är spännande värre, men det har ändå varit med glimten i ögat, vill jag påstå.

Därför känns det skönt att ha det här lovet och att faktiskt göra någonting bra av det. Det känns ganska tufft att ge sig ut i trafiken, men den farligaste dagen var ändå idag... När alla ska ta sig hit och dit innan festligheter börjar.

Nu blir det lite dricka och en stinakaka och sedan skööööna sängen så det blir fredag någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar