lördag 6 juni 2009

Så var det då lördag...

Imorgon kommer sambon hem, det är verkligen på tiden. Det är en bra sak.

I går kväll spelade för första gången inte grannen klockan elva till tolv. Det är en bra sak.

Kaffe är godast nykokt. Jag har nykokt kaffe. Det är en bra sak.

Jag måste fundera ut vad jag ska ha till lunch. Det är ju inte fel, men jag vet inte om det är en bra sak. Lunchförslag någon??? Eftersom jag glömt frysa in 400 gram bacon så vore det bra om den ingrediensen ingick...

Kom på en sjukt bra sak... Lidl.

Alltså, man kan säga vad man vill om lidl och deras konstiga varor. Ja, de har konstiga varor och man får lov att prova sig fram. Allt är inte bra och toppen, men det finns supermycket som faktiskt är det. Allt det där åt sidan - Lidl är fruktansvärt billigt. Fruktansvärt.

Läsk för 7 kr flaskan, bara det, här uppe kostar ju allting hutlösa priser. Billighetsläsken på lokala handlaren som smakar skit kostar 11 - och det är en halvliter mindre... Så, summa summarum, vi gjorde något som är oss sällan förunnat i tider då vi sparar till bröllop, vi handlade utan att titta på prislappen utan tog vad vi behövde och ville ha. Sambon var smått panikslagen när vi närmade oss kassan och gick och plockade mer varor för att slippa betala, vilket verkar lite konstigt kanske... *hihi*

Slutligen fick jag honom till kassan, efter diverse ojande om hur dyrt allting skulle bli, vagnen var full med saker, speciellt grönsaker som vanligen är FRUKTANSVÄRT APDYRT i norrland, så jag förstår honom. När vi hade betalat var vi 1200 fattigare och sambon har aldrig sett lyckligare ut över att ha blivit av med den summan pengar. Vi fick SÅ mycket för pengarna. Tack Lidl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar