måndag 29 juni 2009

Dagens loppisfynd!


Färgklicksklänning!


Liten lila knapp med randig struktur


Knappar på lite längre avstånd


Sillgafflar


Små lampskärmar


Dagen har sakta blivit bättre och bättre förutom en viss molvärk i sidan och så huvudvärken då. Skärande värk som kommer när jag böjer mig ner eller om jag nyser (vilket en gräspollenallergiker som jag gör ganska ofta)... Har druckit en del kaffe för att kompensera gårdagens förluster... hoppas det ger utslag imorgon.

Trots mitt tillstånd kom vi iväg på en liten loppisrunda till Gottne (det är bara några kilometer, mer orkar man inte åka i den här hettan). Vi hittade sillgafflar för en spänn stycket, något vi svamlat om att vi behövt länge. Skönt att bocka av den detaljen på inköpslistan, typ. Två söta lampskärmar till sovrummet blev det också, lite jeansiga med vit spetskant. Sedan hittade jag lite knappar till mamma, jag vet inte ens om hon vill ha dem till sin kofta eller några andra alster, men till det svindlande priset av tre respektive nio kronor så känns det som om hon kan kasta bort dem om de inte faller henne på läppen. Dessutom hittade jag en supercool klänning i sidentyg till det facila priset av 50 spänn. Jag har sett den hänga i nån av modebutikerna inne i stan för 450, och då tycker jag att jag gjort ett fynd. Sambon ser allt lite skeptisk ut när han tittar på mig i den, men jag tycker den är en färgklick!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker oske att det är en färgklick;)

    SvaraRadera
  2. JAG tycker iaf att den är jättefin och ja tack till knapparna :-)

    SvaraRadera